Přihlásit se

Do svého Fiatu 127 Mk.II 1050 Speciál jsem jsi udělal přístrojovnu podle vlastní představy a vlastního návrhu.

Budíky se dají použít z Lady 1500 nebo 1600. Může se vybírat z rychloměru, otáčkoměru, teploměru, palivoměru a tlakoměru oleje. Rychloměr-náhon je ideální použít originál Lada sedí bez problémů, není třeba nic upravovat a hlavně stojí pár korun (nový cca 100.-). Otáčkoměr-pokud ve voze není (což je důvod proč jsem to dělal já) tak je třeba přivést drát z prostoru motoru k palubní desce, konkrétně z cívky z kontaktu kam vede drát od rozdělovače (je to klasický tenký drát).Na otáčkoměru jsou tři kontakty plus, kostra a právě třetí je ten z cívky. Teploměr-jelikož jsem měl v původním stavu pouze kontrolku pro teplotu tak jsem musel vyměnit čidlo teploty, které je umístěno na hlavě. Pro snadnou manipulaci je třeba sundat těleso čističe vzduchu, protože čidlo je přesně pod ním a vede k němu zelený drát se silnější izolací pro ochranu proti propálení od motoru. Použil jsem čidlo z Fiatu Regata (vrakoviště 50.-) ale je možno použít z jakéhokoliv vozu Fiat, který už má ručičku na ukazování teploty.

Palivoměr-stačí přivést dráty a je to bez problému. Tlakoměr oleje-neměl jsem ho, nepoužil jsem ho a proto nemám zkušenosti.

Rychloměr a otáčkoměr jsem dal na místo původní přístrojovky rychloměr vlevo aby se snadno připojil náhon. Do prostoru po popelníku, který jsem vyndal jsem dal teploměr a palivoměr. Všechny budíky jsem podsvítil modrými žárovkami. Mezi hlavní budíky jsem dal tři kontrolky navíc, jednu pro olej (červená), druhou pro benzín (červená) (abych to měl stále na očích) a třetí pro výstražnou funkci blinkrů (modrá).

Jako podklad jsem použil plovací podlahu s imitací dřeva. Vypadá to luxusně a sportovně zároveň. Rohy jsem zakulatil podle originálu, aby to dobře dosedlo a vybrousil zářezy aby se budíky neprotáčely.

Nejhorší práce je propojení všech kontrolek. Já osobně jsem u toho strávil asi tak týden než to začalo chodit. Vypálil jsem asi tak "kilo" cínu v pájce a asi deset pojistek (vždy jsem otočil klíčkem, zasyčelo to a shořela pojistka).

Jediná vada je azbuka na budících, do italského vozu se moc nehodí. Ale viděl jsem i budíky kde jsou jen symboly a ty vypadají dobře.

 

Popisky k nákresům (za rozměry neručím radši si to přeměřte)

Hlavní přístrojovka:
    1 - díra pro vývod nulování ujetých kilometrů (další plus oproti originálu F127)
    2 - díra pro uchycovací šroub
    3 - díry na přídavný kontrolky (olej, benzín, blinkry-výstraha)

Vedlejší přístroje:
    1 - díra pro uchycovací šroub
    * - já jsem navíc mezi budíčky dal dva spínače (ty se vždy hodí), jeden bude zabezpečení a u druhého zatím nevím

Případné dotazy na e-mail nebo diskusní fórum