V průběhu výroby vozu Fiat 127 bylo montováno několik typů plechových disků. Jejich první změna byla provedena v roce 1977, kdy se změnil tvar disků kol (obr. 2). Nové disky neměly výlisky pro upevnění ozdobných krytů kol, které se od tohoto data přestaly montovat. U nového provedení byly používány černé ozdobné kryty zapadající do vnitřního prolisu disku. Verze Sport 1050/70HP (Mk II.) používala disky zcela jiného designu a širších rozměrů (obr. 4). Poslední změna tvaru disků kol přišla s typem Mk III. (obr. 5). Základní rozměr disků byl po celou dobu výroby 4,00x13'' a rozměr pneumatik 135 R 13'' (resp. 135 SR 13''). Na některá provedení (např. provedení CL) byly motovány disky o rozměru 4,00Bx13'' (obr. 3). Verze Sport byly "obuty" pneumatikami o rozměru 155 R 13".
Rozteč šroubů kol je 98 mm (průměr roztečné kružnice), tak jako u všech vozů Fiat. Stejnou rozteč šroubů kol mají i vozy Škoda Favorit do roku výroby ~1992 (před začátkem spolupráce Škoda x VW), starší typy Seatů a většina italských vozů ...Lancia, Alfa Romeo, ... Na Fiat 127 jde použít mnoho disků s touto roztečí, je však nutno dát pozor na správnou dosedací plochu disku a zjistit zda je dostatek místa kolem třmenu kotoučové brzdy. Před zakoupením elektronů je nejlepší je vyzkoušet a předejít tak dodatečnému nepříjemnému překvapení (vím o čem mluvím).
obr. 1 |
obr. 2 |
obr. 3 |
obr. 4 |
obr. 5 |
Předepsaný tlak vzduchu v pneumatikách | ||||
provedení | náklad | náprava | kg/cm2 | bar |
dvoudveřové | 5 osoba + 50 kg nákladu | vpředu vzadu |
1,7 1,9 |
1,67 1,86 |
1 osoba + 330 kg nákladu | vpředu vzadu |
1,7 1,9 |
1,67 1,86 |
|
třídveřové | 5 osoba + 50 kg nákladu | vpředu vzadu |
1,7 1,9 |
1,67 1,86 |
1 osoba + 330 kg nákladu | vpředu vzadu |
1,7 1,9 |
2,20 2,16 |