AutoTIP Klassik 2/2015 přináší na titulní straně převážně vozy 80. a 90.let. V obsahu však najdeme i něco postaršího.
V úvodu se usadil test pětice neporovnatelných vozů MB 300 CE, Porsche 928, Audi 200 Avant, Peugeot 205 Rally a Volvo 480 Turbo. Mimochodem tohle Volvo jsem jako dítě hrozně obdivoval. Moc jsem jich však v životě nepotkal.
Pokračujme však listováním dále k něčemu co známe důvěrněji. Přesně takový Moskvič jako je na straně 36 měl soused, pan Černoch. Zachovalý ruský ragulin obsadil celkem 4 strany textu.
Zajímavý je jakýsi náhled na historická velkoprostorová vozidla, článek nazvaný Pojízdné garsonky, v popředí s Fiatem 600 Multipla. Dva z popisovaných vozů jsou dosti excentrických, v našich končinách neznámých tvarů: DKW Schnellaster a Lloyd LT 500. Čtvrtý do party je znám snad v každém koutu světa: VW T1, řečený SambaBUS.
Následují dva články o "normálních" autech - Audi Quatro a Porsche 912E. Ne, není to překlep. Tato levnější, jen čtyřválcová sestra 911ky v poslední době nabírá na veteránské síle.
Zrychlení 0-100 km/h za 16 s, maximální rychlost 160 km/h, ... na dnešní dobu ne zrovna obdivuhodné parametry, ale na počátku 30.let minulého století to musela být raketa na kolech. Těmito parametry se tehdy mohlo chlubit Bentley 8 Litre představené celkem na 6 stranách.
Dokonce 10 stran padlo za obět srovnání tří aut snů 90.let. Honda NSX, Ferrari 355 GTS a Porsche 911 Targa. Už mám vybráno, jen aby teď padla v loterii ta správná čísla.
A v časové ose zpět. Na přelomu 50. a 60.let minulého století vzniklo přes 2 tisíce kusů překrásných Maserati 3500 GT, jejichž jeden dochovaný zástupce brázdící děrovaný asfalt naší země je představen na stranách 84-87.
Pokračujeme porovnáním Škodovek 450 a Felicia. Samozřejmě první Felicia. Redaktoři pojali článek jako popis rozdílů obou modelů. Tak schválně poznáte na obálce časopisu která je která?
Z několika dalších článků bych už zmínil jen jeden. O Audi 50. Vůbec jsem netušil, že něco takového vzniklo. Tuhle karoserii znám spíš jako VW Polo. Když si prohlédnu fotky a zjistím rok výroby 1974 nemůžu se ubránit myšlence, že tady někdo opisoval. Odkud asi?
Tohle číslo stojí tradičních 69 Kč stejně jako ta minulá. Pokud vám některé ze starších čísel uniklo, tady je návod jak to napravit.