Přihlásit se

AutoTIP Klassik 2/2015 přináší na titulní straně převážně vozy 80. a 90.let. V obsahu však najdeme i něco postaršího.

Auto TIP Klassik 2/2015 Auto TIP Klassik 2/2015

V úvodu se usadil test pětice neporovnatelných vozů MB 300 CE, Porsche 928, Audi 200 Avant, Peugeot 205 Rally a Volvo 480 Turbo. Mimochodem tohle Volvo jsem jako dítě hrozně obdivoval. Moc jsem jich však v životě nepotkal.

Auto TIP Klassik 2/2015

Pokračujme však listováním dále k něčemu co známe důvěrněji. Přesně takový Moskvič jako je na straně 36 měl soused, pan Černoch. Zachovalý ruský ragulin obsadil celkem 4 strany textu.

Auto TIP Klassik 2/2015

Zajímavý je jakýsi náhled na historická velkoprostorová vozidla, článek nazvaný Pojízdné garsonky, v popředí s Fiatem 600 Multipla. Dva z popisovaných vozů jsou dosti excentrických, v našich končinách neznámých tvarů: DKW Schnellaster a Lloyd LT 500. Čtvrtý do party je znám snad v každém koutu světa: VW T1, řečený SambaBUS.

Auto TIP Klassik 2/2015

Následují dva články o "normálních" autech - Audi Quatro a Porsche 912E. Ne, není to překlep. Tato levnější, jen čtyřválcová sestra 911ky v poslední době nabírá na veteránské síle.

Auto TIP Klassik 2/2015 Auto TIP Klassik 2/2015

Zrychlení 0-100 km/h za 16 s, maximální rychlost 160 km/h, ... na dnešní dobu ne zrovna obdivuhodné parametry, ale na počátku 30.let minulého století to musela být raketa na kolech. Těmito parametry se tehdy mohlo chlubit Bentley 8 Litre představené celkem na 6 stranách.

Dokonce 10 stran padlo za obět srovnání tří aut snů 90.let. Honda NSX, Ferrari 355 GTS a Porsche 911 Targa. Už mám vybráno, jen aby teď padla v loterii ta správná čísla.

Auto TIP Klassik 2/2015

A v časové ose zpět. Na přelomu 50. a 60.let minulého století vzniklo přes 2 tisíce kusů překrásných Maserati 3500 GT, jejichž jeden dochovaný zástupce brázdící děrovaný asfalt naší země je představen na stranách 84-87.

Auto TIP Klassik 2/2015

Pokračujeme porovnáním Škodovek 450 a Felicia. Samozřejmě první Felicia. Redaktoři pojali článek jako popis rozdílů obou modelů. Tak schválně poznáte na obálce časopisu která je která?

Z několika dalších článků bych už zmínil jen jeden. O Audi 50. Vůbec jsem netušil, že něco takového vzniklo. Tuhle karoserii znám spíš jako VW Polo. Když si prohlédnu fotky a zjistím rok výroby 1974 nemůžu se ubránit myšlence, že tady někdo opisoval. Odkud asi?

Auto TIP Klassik 2/2015

Tohle číslo stojí tradičních 69 Kč stejně jako ta minulá. Pokud vám některé ze starších čísel uniklo, tady je návod jak to napravit.

Auto TIP Klassik 2/2015 Auto TIP Klassik 2/2015