Přihlásit se

AutoTIP Klassik 3/2015

A máme tu další číslo AutoTIP klassik 3/2015 !
Tentokrát se část věnuje magické zkratce GTI.

Obsah napoví, že Italové jsou zastoupeni Fiatem 124 ST a Maserati 3500GTI. Mihne se jich však víc….. Zbytek značek taky neurazí.

AutoTIP Klassik 3/2015

GTI. Kouzelná zkratka. Netušil jsem, kdy a jak vznikla.
Ano můžou za ní Italové!
Ne VW.
GT Gran Turismo – auta s dostatkem místa a komfortu.
V roce 1962 iniezione – vstřikování, průkopník Maserati 3500GTI.

AutoTIP Klassik 3/2015

Zde je silné, velké, krásné kupé Maserati, které může za to, že máme zkratku GTI.

AutoTIP Klassik 3/2015

GTI zástupci. GTI kombík by se mi doma hodil. Hlavně při převozu dětí po ránu a odpoledne.

AutoTIP Klassik 3/2015

Land Rover. Ach co říct. Pro terénní vozy mám mírnou slabost. Ne že bych nějaký vlastnil, ale mněl jsem to štěstí, že jsem byl na vojně řidičem UAZ-u. Ty vzpomínky…. Pak dlouho nic, když nepočítám, že jsem skoro koupil u nás v ČR Campagnolu a dokonce na čas vstoupil do jediného "C" klubu v Itálii. Ale to by bylo na dlouho….
Dnes, když jsem hodný, tak se můžu svézt Duster-em. Ale to již není ono.

AutoTIP Klassik 3/2015

Pan Henry Farman, aviatik, automobilista. Výrobce letadel a automobilů a jeho Farman A6B Coupe de Ville Million Guiet. Což by v překladu mohlo znamenat "Z tichého, klidného milionového velkoměsta".
Tak to je název pro auto !

AutoTIP Klassik 3/2015

AutoTIP Klassik 3/2015

Už se slyším, čím jezdíš?, F A6B CdVMG, Co?, Co to je?, Letecký motor na čtyřech kolech…

FIAT 124 Spider Turbo. Znají hlavně Američané. Párkrát jsem ho viděl, asi jen Spider, u nás v ČR a na Slovensku na srazech.

AutoTIP Klassik 3/2015

AutoTIP Klassik 3/2015

Trochu víc Fiatů na jednom místečku. Samé Turbo. Mně příjemně překvapila informace o Fiat Coupé Turbo. 220 koní. Nejrychlejší Fiat v historii.

Čtyři modely "rodinných vozů" střední třídy z roku 1965.
Překvapivě nejlépe vyšel Renault 16…

AutoTIP Klassik 3/2015

Mazda 323F. Tak takové mněl můj první vedoucí střediska jako služební vůz. No čumněli jsme na Mazdu s otevřenou pusou. Ty "mrkačky". Byl aspoň dobře rozpoznatelný – viditelný zdaleka, když jezdil na kontroly……

AutoTIP Klassik 3/2015

Kam až sahá historie Dieslů ? Spotřeba kolem 6lt na 100km v 50.-ých letech ? Prý to bylo možné.

AutoTIP Klassik 3/2015

Sraz Tuzexových aut. Tak to nevymyslíš. Sraz Socialistických vozů už existuje, ale Tuzex ?
Na Digital strasse v Ostravě se daly koupit Bony, tuším za pět korun jeden Bon-Odběrní poukaz, a hurá na Levi Straus a Wildcat "džíny". Teda jen pracující bratr, já na čokoládu…

AutoTIP Klassik 3/2015

Za 15.000,- Bonů, tj. 75.000,-Kč, byl v roce 1975 v Brně v Tuzexu koupen můj první Fiat 128. První majitel prof. MUDr. Rajko Dolečka, DrSc. . „Dát či nedat si jeden vdoleček, co by tomu řekl docent Rajko Doleček?“,, přezdívka doktor Obezita a populárně-naučný TV seriál Nebezpečný svět kalorií. Ano to je on. Prostě auto s rodokmenem. Dnes hnije venku v Klimkovicích, prý potřebuji ho do sbírky…….

A koho to nevidím ! Kluci a dámy z Fiat Car Classic ! No musím se poptat, jak bylo…
6x Fiat, 2x licenční VAZ. Tak tomu říkám Fiat zastoupení na srazu. Dokonce v převaze nad ostatními značkami !

AutoTIP Klassik 3/2015

Trabant versus Mini. Srovnávací Test.

AutoTIP Klassik 3/2015

AutoTIP Klassik 3/2015Fiat autobuso-autopřepravník. No to bych si nechal líbit. Klidně i bez Ferrari. Na srazy jak dělané. Ubytování s dílnou a vozidlem…. Jinak foto patří k článku, jak "dobrý přítel" kupoval bohatému příteli vozidla do sbírky a dostával za to odměny a zároveň si říkal o provize prodávajícím. Takže dostával 2x ….

Ford Capri II GL 1976, vzpomínka na seriál Profesionálové, si nevede vůbec špatně v konkurenci dalších tří dobových konkurentů (Reanult 17 TS 1979, Opel Manta B 1977 a Mitsubishi Sapporo 1980).

AutoTIP Klassik 3/2015

GAZ 13 Čajka 1978 amerika z Ruska.

AutoTIP Klassik 3/2015

Redakce časopisu nebo redaktor, domnívám se, si pořídila k ukázkové renovaci Opel Kadett B-1966. Zajímavá historie z minulého čísla z hledání – nákupu vozu, pokračuje klasikou. Odstrojení vozidla a co jsme si to vlastně přivezli ??? No spoustu náhradních dílů, někdy nových, někdy nefunkčních někdy na jiný tip….
Jsem zvědavý na další pokračování rekonstrukce.

AutoTIP Klassik 3/2015 AutoTIP Klassik 3/2015

Národní Technické Muzeum v Praze. Rozhovor s ředitelem P. Nezmeškalem.

AutoTIP Klassik 3/2015