A máme tu další číslo AutoTIP klassik 3/2015 !
Tentokrát se část věnuje magické zkratce GTI.
Obsah napoví, že Italové jsou zastoupeni Fiatem 124 ST a Maserati 3500GTI. Mihne se jich však víc….. Zbytek značek taky neurazí.
GTI. Kouzelná zkratka. Netušil jsem, kdy a jak vznikla.
Ano můžou za ní Italové!
Ne VW.
GT Gran Turismo – auta s dostatkem místa a komfortu.
V roce 1962 iniezione – vstřikování, průkopník Maserati 3500GTI.
Zde je silné, velké, krásné kupé Maserati, které může za to, že máme zkratku GTI.
GTI zástupci. GTI kombík by se mi doma hodil. Hlavně při převozu dětí po ránu a odpoledne.
Land Rover. Ach co říct. Pro terénní vozy mám mírnou slabost. Ne že bych nějaký vlastnil, ale mněl jsem to štěstí, že jsem byl na vojně řidičem UAZ-u. Ty vzpomínky…. Pak dlouho nic, když nepočítám, že jsem skoro koupil u nás v ČR Campagnolu a dokonce na čas vstoupil do jediného "C" klubu v Itálii. Ale to by bylo na dlouho….
Dnes, když jsem hodný, tak se můžu svézt Duster-em. Ale to již není ono.
Pan Henry Farman, aviatik, automobilista. Výrobce letadel a automobilů a jeho Farman A6B Coupe de Ville Million Guiet. Což by v překladu mohlo znamenat "Z tichého, klidného milionového velkoměsta".
Tak to je název pro auto !
Už se slyším, čím jezdíš?, F A6B CdVMG, Co?, Co to je?, Letecký motor na čtyřech kolech…
FIAT 124 Spider Turbo. Znají hlavně Američané. Párkrát jsem ho viděl, asi jen Spider, u nás v ČR a na Slovensku na srazech.
Trochu víc Fiatů na jednom místečku. Samé Turbo. Mně příjemně překvapila informace o Fiat Coupé Turbo. 220 koní. Nejrychlejší Fiat v historii.
Čtyři modely "rodinných vozů" střední třídy z roku 1965.
Překvapivě nejlépe vyšel Renault 16…
Mazda 323F. Tak takové mněl můj první vedoucí střediska jako služební vůz. No čumněli jsme na Mazdu s otevřenou pusou. Ty "mrkačky". Byl aspoň dobře rozpoznatelný – viditelný zdaleka, když jezdil na kontroly……
Kam až sahá historie Dieslů ? Spotřeba kolem 6lt na 100km v 50.-ých letech ? Prý to bylo možné.
Sraz Tuzexových aut. Tak to nevymyslíš. Sraz Socialistických vozů už existuje, ale Tuzex ?
Na Digital strasse v Ostravě se daly koupit Bony, tuším za pět korun jeden Bon-Odběrní poukaz, a hurá na Levi Straus a Wildcat "džíny". Teda jen pracující bratr, já na čokoládu…
Za 15.000,- Bonů, tj. 75.000,-Kč, byl v roce 1975 v Brně v Tuzexu koupen můj první Fiat 128. První majitel prof. MUDr. Rajko Dolečka, DrSc. . „Dát či nedat si jeden vdoleček, co by tomu řekl docent Rajko Doleček?“,, přezdívka doktor Obezita a populárně-naučný TV seriál Nebezpečný svět kalorií. Ano to je on. Prostě auto s rodokmenem. Dnes hnije venku v Klimkovicích, prý potřebuji ho do sbírky…….
A koho to nevidím ! Kluci a dámy z Fiat Car Classic ! No musím se poptat, jak bylo…
6x Fiat, 2x licenční VAZ. Tak tomu říkám Fiat zastoupení na srazu. Dokonce v převaze nad ostatními značkami !
Trabant versus Mini. Srovnávací Test.
Fiat autobuso-autopřepravník. No to bych si nechal líbit. Klidně i bez Ferrari. Na srazy jak dělané. Ubytování s dílnou a vozidlem…. Jinak foto patří k článku, jak "dobrý přítel" kupoval bohatému příteli vozidla do sbírky a dostával za to odměny a zároveň si říkal o provize prodávajícím. Takže dostával 2x ….
Ford Capri II GL 1976, vzpomínka na seriál Profesionálové, si nevede vůbec špatně v konkurenci dalších tří dobových konkurentů (Reanult 17 TS 1979, Opel Manta B 1977 a Mitsubishi Sapporo 1980).
GAZ 13 Čajka 1978 amerika z Ruska.
Redakce časopisu nebo redaktor, domnívám se, si pořídila k ukázkové renovaci Opel Kadett B-1966. Zajímavá historie z minulého čísla z hledání – nákupu vozu, pokračuje klasikou. Odstrojení vozidla a co jsme si to vlastně přivezli ??? No spoustu náhradních dílů, někdy nových, někdy nefunkčních někdy na jiný tip….
Jsem zvědavý na další pokračování rekonstrukce.
Národní Technické Muzeum v Praze. Rozhovor s ředitelem P. Nezmeškalem.