Máme zpoždění v časopisech, ale to nevadí, lid webovský si žádá novinky ze světa Fiatu, nejlépe Fiatu 127 a nepohrdne ani nahlížením do cizích dílen, kde se tvoří malé nebo velké projekty.
4.- 38. Hlavním tahákem čísla je 6 duelů, 6 různých tipů dvojic automobilů proti sobě. Auto z Východu, proti autu zpátečnického západu. Zaporožec, Trabant, Wartburg, GAZ, Tatara, Borgward, Lloyd, NSU, Opel. Jak dopadl ? Dočtěte nebo tipněte si sami. 24. Pro mě bylo zajímavé srovnání Tatry 2-603 a Borgward Hansa 2400. Kdo zvítězil ? Tak aspoň to Vám prozradím. Tatra !
40-45 Reportáž, výroba trabantů. Spoustu dobových fotografií a informací k Trabimu i k továrně ve Cvikově. 1911 - 1991 výroba Audi, pak DKW, IFA, Trabant. Za 80 let provozu vyrobila továrna 3,4 milionu automobilů. Což se rovná produkci přibližně stejně staré továrny během dvou let 1922-1923 v Highland Park nedaleko Detroitu.
46-57 sporťáky z 80.let. Mercedes SL 500, Toyota Supra, Porche Carrera 2.
58-63 Srovnání luxusních sedanů Mercedes 600 s Rolls-Royce Silver Shadow. Němec nebo Brit ? 130.000,-Eur proti 24.000,-Eur současných cen. V celkovém hodnocení rozdíl jen tři body. Takže těsně vítězí. Opět si tipněte nebo přečtěte, teda pokud Vás tato kategorie zajímá.
64-67 Ford GT 1965??. Le Mans. Že mně Ford nepozve na takovouto předváděčku! To je jen dostavte se na zimní-jarní výhodné prohlídky, testovací jízdy, třeba někde na sjezdovku na hory, ale milý pane dostavte se na okruh na jízdu s GT, tak to ne. To se neozve nikdo…. GT někdy také zvaný FORD GT40. 40 jako 40palců nízká karoserie. Tj. při mé slabé matematice 101,6 cm. Náš rodinný kombík má výšku cca 153 cm, nesmějte se, zaběhl jsem si to změřit. Dále, co mně zaujalo, u jedné fotografie v popisku je prý krkolomné nastupování: Postavíte se na boční prahy, pak sedačku, do které poté sklouznete. Vypouklá část střechy – součást rámu dveří (prostě otevřete dveře GT a ve střeš máte díru), je pro dostatečné místo pro vaší helmu na vaší hlavě. Třeba někdo někde dá nebo už dal dohromady hromadný test ikon motosportu šedesátých let Ferrari 250 GTO, Jaguar E-Type a Fordu GT. Ještě si matně vzpomínám na motoristický článek někde v motoristickém časopise, kde za novinářem přijel někdo z muzea nebo továrny s GT. Ten sedl do GT v košili a kalhotách a jel a nadšeně popisoval ohromující zvuk -hlomoz motoru, teplo z motoru a jiné vjemy které mněl. Vylezl po jízdě zpocený a nahluchlý a kdoví co ještě a jeli společně s prvním jezdcem natankovat benzín. A taky jen tak, košile, kalhoty. Tak jak jezdíme i my do roboty a do školky a školy a robě na nakupy…. No a týpek byl velmi unesen, co zažil, protože oni musí v GT jezdit v kombinéze a helmě a rukavicích atd. …
63-71 Ohlédnutí za druhou účastí Čechů (Petr Kačírek a Vojtěch Štajf) v La Carrera Panamericana. Pro mě zajímavost, že před 61 lety (1953) v ní úspěšně startoval (čtvrté místo)první český rodák Jaroslav Juhan zástupce značky Porche v Guatemale. Tak to zní dooost exoticky! ( ,,mám kámoše a prodává nějaká auta někde v Jižní Americe …. ,,) Dále, že název pro nejvýkonnější modely Porche – Carrera je z tohoto závodu.
74-79. Tu du du, Tu dudu….. ne nehráblo mi, jen mi pořád během čtení článku hrála geniální znělka od Laurie Johnsona k Profesionálům – CI5. ,,Body,Dojl a Kauli,, hrdinové mého dětství a mládí, kdo by se nechtěl s nimi prohánět těmi auty. Bingo ! Jedná se o Ford CAPRI, jeho historii, modely a svezení se v Mk2 (1977) motor 1,6l Pinto a Mk3 motor 3l Essex (1979). Třeba mně někdo časem v Capri sveze a nechá mně i řídit. Občas docházím do jedné garáže a jeden kousek tam pod plachtou parkuje….
82-85. Bugatti 57 Graber (1938) Krásná bleděmodrá technická a karosářská kreace.
86-99. Srovnání -šestiválcová kupé OPEL. Rekord Coupé, Commodore A a B, Monza, Calibra.
100-107. Tatra 2-603 Test. Redaktoři porovnávali své aktuální dojmy s článkem testu Světa Motoru z roku 1964 a měřily hodnoty Tatry 603 moderními přístroji. Dobové fotografie a informace a dnešní postřehy. Kdo Tatru 603 zná, může potvrdit nebo vyvrátit. Osobně jsem rád, že se tomuto vozu na sedmi stranách i ,,moderně,, věnovali.
108-109. Historický vývoj brzd. Kotoučové brzdy v anglické licenci se u nás v ČR poprvé objevily – prosadily při modernizaci Tatry 2-603 v roce 1969.
110-113. Mercedes-Benz 770 (1939?) v Národním technickém muzeu Alexeje Čepičky - armádní generál, ministr, Kroměřížský právník, atd. V roce 1952 překarosován ve Vysokém Mýtě v bývalé Sodomkově karosárně. Musím uznat, že se jim to povedlo. V přehlídkovém kabrioletu z padesátých let by Mercedes hledal-viděl málokdo.
114-117. Škoda Muzeum, rozhovor spaní ředitelkou Mgr. Andrea Frydlová. (Není tam těch žen nějak moc? Nic proti ženám, mám doma čtyři. Nebo se tam tak často mění? Vždyť nedávno byl někde rozhovor s paní Evou Ticovou -vedoucí restaurátorské dílny a ředitelka byla paní Margit Adamová Černá.)
118-125. Přehled cen. Nepochopitelné ceny. I pro nás ,,normální,, majitelé normálních velkosériových autíček. Přímo k….. ceny, křivící náš trh. Nereálné ceny! Pak někde přijdete a stojí tam u dědečka, babičky strýčka, mladá generace, žvýkající, ale to je veterán, v Německu za něj chtějí 8.000 - 10.000Eur ! Tak si ho tam prodejte, nashle.. Celý den, půlden v prčicích….
126-129. Renovace Opel Kadett B (1966). Seriál o renovaci redakčního vozu pokračuje. No uvítal bych více fotek z renovace. Třeba před a po a na co si dát názorně pozor.Použito spoustu fotek z minulých článků o vozu a renovaci.