Podvozek

V průběhu výroby vozu Fiat 127 bylo montováno několik typů plechových disků. Jejich první změna byla provedena v roce 1977, kdy se změnil tvar disků kol (obr. 2). Nové disky neměly výlisky pro upevnění ozdobných krytů kol, které se od tohoto data přestaly montovat. U nového provedení byly používány černé ozdobné kryty zapadající do vnitřního prolisu disku. Verze Sport 1050/70HP (Mk II.) používala disky zcela jiného designu a širších rozměrů (obr. 4). Poslední změna tvaru disků kol přišla s typem Mk III. (obr. 5). Základní rozměr disků byl po celou dobu výroby 4,00x13'' a rozměr pneumatik 135 R 13'' (resp. 135 SR 13''). Na některá provedení (např. provedení CL) byly motovány disky o rozměru 4,00Bx13'' (obr. 3). Verze Sport byly "obuty" pneumatikami o rozměru 155 R 13".

Rozteč šroubů kol je 98 mm (průměr roztečné kružnice), tak jako u všech vozů Fiat. Stejnou rozteč šroubů kol mají i vozy Škoda Favorit do roku výroby ~1992 (před začátkem spolupráce Škoda x VW), starší typy Seatů a většina italských vozů ...Lancia, Alfa Romeo, ... Na Fiat 127 jde použít mnoho disků s touto roztečí, je však nutno dát pozor na správnou dosedací plochu disku a zjistit zda je dostatek místa kolem třmenu kotoučové brzdy. Před zakoupením elektronů je nejlepší je vyzkoušet a předejít tak dodatečnému nepříjemnému překvapení (vím o čem mluvím).

 


obr. 1

obr. 2

obr. 3

obr. 4

obr. 5

 

Předepsaný tlak vzduchu v pneumatikách
provedení náklad náprava kg/cm2 bar
dvoudveřové 5 osoba + 50 kg nákladu vpředu
vzadu
1,7
1,9
1,67
1,86
1 osoba + 330 kg nákladu vpředu
vzadu
1,7
1,9
1,67
1,86
třídveřové 5 osoba + 50 kg nákladu vpředu
vzadu
1,7
1,9
1,67
1,86
1 osoba + 330 kg nákladu vpředu
vzadu
1,7
1,9
2,20
2,16
Log in to comment