Forum

normal Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

jeffo odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

13. říj 2020 11:08

tak v sobotu vymene odtrhove ramienko, ktoré bolo prasknuté medz dvomi nitmy



(nové som zohnal z autokelly zn. FACET -https://www.autokelly.sk/Product/FA-1-4939/12897087). Nastavenie uhla pri volnobeznych aj zvysenych otackach a precistenie kompet rozdelovaca a trhanie je fuc.
Nespoznavam auto ide ako hodinky.


Vdaka vsetkym za tipy.


S prianim pekneho dna a pozdravom
Přílohy:
Poslední úprava: 13. říj 2020 11:08 od jeffo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

jeffo odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

07. říj 2020 11:17

- Vymenené sviečky (NGK BP6ES),
- komplet medené káble nové,

Pri tom sme zistili prasknuté púzdro na prerušovači kontaktov v rozdeľovači. Zatiaľ sme ho zlepili no je už doma nový prerušovač a trhanie sa o dosť zmiernilo. Plus chceme ešte vymeniť komplet tesnenia na karburátore len ešte neprišla sada.


S prianim pekneho dna a pozdravom

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jura z KM odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

30. zář 2020 19:58

jeffo napsal: ďakujem za postreh Jura,

včera som s ockom rozobral karburátor a nastavil plavák. V plavákovej komore bol neskutočný bordel. Chod motora pri voľno-bežných otáčkach sa o dosť zlepšil a motor sa stíšil ale trhanie počas jazdy pretrváva. Tým by som palivovú sústavu vylúčil.

Plus sme našli poškodený káblik čo ide od indučky do rozdeľovača. Opravili ho. Tiež nás napadli sviečky. Momentálne tam sú Bosch a majú asi 2 max 3 roky. Viete mi poradiť aký presne typ kúpiť aby tam presne pasli. Resp. s ktorými máte dobré skúsenosti. V knižke som našiel tieto. No už sa samozrejme nevyrábajú

Champion N 9 Y
Marelli CW 7 LP
Bosch W 200 T 30
Pal 14 L 8Y,Pal SuperIII. L 7 Y (L 8 Y)
vzdálenost elektrod/závit 0,5 až 0,6 mm/M 14 X 1,25

kotamuda.humlak.cz/navody_manualy/127/HT...lektrika/zapalov.htm

Skúsil by som teda sviečky a potom vyrobiť nové káble ku sviečkam.


Bosch W7DC pokud máš odporové kabely, Bosch WR7DC pokud máš kabely měděné. Osobně používám W7DTC - mají tři elektrody. Hlavně se vyhni svíčkám PAL. Neuměli je vyrobit za komančů a neumí je vyrobit dodnes. Svíčka Pal mě sklamala vždy a ve všech myslitelných strojích od Babetty po Fiata.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

jeffo odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

30. zář 2020 05:59

ďakujem za postreh Jura,

včera som s ockom rozobral karburátor a nastavil plavák. V plavákovej komore bol neskutočný bordel. Chod motora pri voľno-bežných otáčkach sa o dosť zlepšil a motor sa stíšil ale trhanie počas jazdy pretrváva. Tým by som palivovú sústavu vylúčil.

Plus sme našli poškodený káblik čo ide od indučky do rozdeľovača. Opravili ho. Tiež nás napadli sviečky. Momentálne tam sú Bosch a majú asi 2 max 3 roky. Viete mi poradiť aký presne typ kúpiť aby tam presne pasli. Resp. s ktorými máte dobré skúsenosti. V knižke som našiel tieto. No už sa samozrejme nevyrábajú

Champion N 9 Y
Marelli CW 7 LP
Bosch W 200 T 30
Pal 14 L 8Y,Pal SuperIII. L 7 Y (L 8 Y)
vzdálenost elektrod/závit 0,5 až 0,6 mm/M 14 X 1,25

kotamuda.humlak.cz/navody_manualy/127/HT...lektrika/zapalov.htm

Skúsil by som teda sviečky a potom vyrobiť nové káble ku sviečkam.


S prianim pekneho dna a pozdravom

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jura z KM odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

28. zář 2020 20:13

jeffo napsal: ďakujem za rady. Trhanie mi robilo aj pred tým čo som vymenil nedávno:
- plastové puzdro to biele na hriadeľke plynu čo je pri karburátore,
- opravil som tak ako písal "Jura z KM" to puzdierko na tiahle plynu len ja som použil palivovú hadicu dnes by mal prísť origo diel tak vymením aj ten,
- hadice spod zadných sedačiek čo idú na priamo palivovú nádrž teda na čerpadlo do nádrže,


a doplním robí to pri strednodobých otáčkach keď je plynový pedál tak na necelú polovicu a je konštatná rýchlosť a dnes ráno mi to robilo aj keď bol motor studený mal som teda siťič na trištrtinu a pri akcelerácii a jazde. Keď sa ohrial tak už len pri jazde ako píšem na začiatku.

Priebehu týždňa pozriem na
- tie káble k sviečkam ako píšete a pozriem aj
- hladinu plaváku karburátora.


Ee. To nebude před upotřebením protřepat... Toto mi kdysi dělala svíčka. Volnoběh dobré plný plyn dobré, půl plynu a střední otáčky nefungovala. A ještě bych podezíral kondenzátor. Následně bych se zaměřil na těsnost sacího potrubí pod karburátorem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

jeffo odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

28. zář 2020 08:27

ďakujem za rady. Trhanie mi robilo aj pred tým čo som vymenil nedávno:
- plastové puzdro to biele na hriadeľke plynu čo je pri karburátore,
- opravil som tak ako písal "Jura z KM" to puzdierko na tiahle plynu len ja som použil palivovú hadicu dnes by mal prísť origo diel tak vymením aj ten,
- hadice spod zadných sedačiek čo idú na priamo palivovú nádrž teda na čerpadlo do nádrže,


a doplním robí to pri strednodobých otáčkach keď je plynový pedál tak na necelú polovicu a je konštatná rýchlosť a dnes ráno mi to robilo aj keď bol motor studený mal som teda siťič na trištrtinu a pri akcelerácii a jazde. Keď sa ohrial tak už len pri jazde ako píšem na začiatku.

Priebehu týždňa pozriem na
- tie káble k sviečkam ako píšete a pozriem aj
- hladinu plaváku karburátora.


S prianim pekneho dna a pozdravom

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jura z KM odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

26. zář 2020 21:33

Tátova osma skákala taky...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Igor odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

26. zář 2020 21:29

já mám též od pedálu kloubky, táhla a plastová pouzdra a necuká to vůbec. Myslím, že dotazovaný problém bude jinde (tipoval bych elektro). Uvidíme, co bude nakonec odhaleno.


JUGOSLAVIJO, VOLIM TE! I PEVAJ SRBIJO!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

MareCZech odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

26. zář 2020 21:09

Já si to futro vytočil v práci kdysi že silonu, vůle tam nemám žádné a skáče to jako koza.Myslím, že i ve Fiatu si byli vědomi, jakou kokotinu vymysleli a do Nuovy už dali lanko.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jura z KM odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

26. zář 2020 20:59

Mark L. napsal: Juro, to tvoje "před použitím protřepat" znám na mém voze moc dobře. Krásný pojem. Extrémní to pak bylo než jsem zjistil prasklé vedení (plastové ložisko) toho přepákování. Zvlášť při pomalé jízdě po kostkách (mám tam křižovatku s prudkým odbočením, takže nízká rychlost) to byly dosti nepříjemné chvíle.

Tohle ale předpokládám nebude Jeffo-ův problém.

Plastovým ložiskem myslíš ten nesmysl, co je v díře v tom kusu plechu v ose vozidla kolmo k přepážce od motoru? Hm, ten jsem kdysi nahradil zahradní hadicí, leč ta už se také prodřela, tudíž jako lék používám pedál spojky. Prostě to nechám klouznout, když to má spády cukat. A DMTR je na to ještě háklivější, než IBA. Vždyť lamela stojí osm kil, tak co-o. Jinak s tou spojkou to mám natrénováno ze 126, tam si to zaškube taky, vesměs na dvojku, ale ze zcela jiných důvodů...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Mark L. odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

26. zář 2020 03:47

Juro, to tvoje "před použitím protřepat" znám na mém voze moc dobře. Krásný pojem. Extrémní to pak bylo než jsem zjistil prasklé vedení (plastové ložisko) toho přepákování. Zvlášť při pomalé jízdě po kostkách (mám tam křižovatku s prudkým odbočením, takže nízká rychlost) to byly dosti nepříjemné chvíle.

Tohle ale předpokládám nebude Jeffo-ův problém.


Fiat 127 903 1975, Fiat 127 1050/70HP 1981

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jura z KM odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

25. zář 2020 20:40

Při jaké rychlosti, na jaký převodový stupeň, kolik plynu (málo-půl-plný) ?
U modelu Mk.1 to bývá při minimálním plynu souhrou momentálních vůlí přepákování od pedálu ke karburátoru. Umí se to zacyklit se zvětšující se intenzitou, já tomu říkám ,,Před upotřebením protřepat". Pomáhá na to odstavit plyn, nebo dát podlahu.
Pro začátek bych ale pátral, od jaké události to začalo dělat - výměna něčeho, montáž-demontáž něčeho, atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Mark L. odpověděl/a na téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

25. zář 2020 06:25

Od kdy se to začalo objevovat? Po výměně něčeho, nebo jen tak z ničeho nic?

Příčin může být samozřejmě víc. Z mé osobní zkušenosti zkus postupně měnit kabely ke svíčkám. Měl jsem kdysi obdobný záhadný problém, tj. cukání v určitém malém rozsahu otáček. Byl to vadný kabel.

Dál bych třeba zkusil kouknout na benzínové sítko (filtr) jestli ho máš, případně zkontrolovat výšku hladiny v karburátoru.

Jdi postupně. Vyloučit problém v 1. elektrické oblasti, 2. v palivové oblasti, 3. mechanické oblasti.


Fiat 127 903 1975, Fiat 127 1050/70HP 1981

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

jeffo vytvořil/a téma: Trhani motoru - Fiat 127A - 900 100GL 000

25. zář 2020 05:52

Dobrý deň,

poprosím o radu. Auto mi začalo jemne trhať motorom pri konštantnej rýchlosti. Pred zápal je nastavený, sviečky sú takmer nové a nastavené. Palivo používam stále rovnaké OMV premiové. Motor je zohriaty a sytič vypnutý. Neviete načo sa zamerať a čo skontrolovať?

za odpovede vopred ďakujem


S prianim pekneho dna a pozdravom

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.